lørdag den 24. marts 2012

Objects of my affection


Jeg hygger mig helt enormt her i Kina lige for tiden - solen skinner og i parken kan man finde danseglade kinesere at danse med. Jeg har besluttet mig for at der er sommer fra på mandag af, da vejrudsigten vist nok siger at vi skal få 21 grader og jeg vil supergerne snart i shorts.
Det jeg egentligt vil fortælle om, er hvor glad jeg er blevet for mit arbejde med alle børnene. Jeg har læst mine tidligere indlæg og aner et hint af negativitet overfor skolen, men det skal slet ikke ligges over på mine små herlige elever. Jeg bliver simpelthen så glad fra morgenstund af, når de små kommer løbende hen for at kramme og fortælle en masse uforståeligt. Jeg elsker at lære dem alle mulige engelske sætninger... Jeg elsker når de er søde og dejlige, men også når jeg bliver nød til at "tale lidt højt". Jeg har fundet ud af at det virker hvis man lige "skælder ud" på dansk, for så klapper de i og
er helt forvirrede, men så
kan vi da fortsætte med undervisningen.
Selvom der er mange ting der egentligt virker tosset og dårligt planlagt fra skolens side af, så er det altså skønt at være sammen med børnene. Det er langsomt gået op for mig at jeg nok egentligt gerne vil være lærer, men måske det ikke er på gymnasie-niveau jeg vil undervise. Det finder jeg jo nok ud af med det hele, men jeg er simpelthen så vild med at være hernede og undervise.
Der skete noget lidt komisk i baby class den anden dag, hvor jeg sad og hyggede med Wendy (hende på billedet) der bare gumlede løs på en dragefrugt. Jeg har aldrig smagt dragefrugt og var da egentligt lidt nysgerrig overfor det, hvilket hun fangede, så der gik ikke længe før hun rækkede mig et lille stykke, som jeg ret ubevidst bare får proppet i munden efter kort tids overvejelse. Jeg sad så og kiggede lidt rundt på bordet og det går op for mig at der ikke rigtig er noget hun kan have skåret det stykke af med. Hendes to stykker er tydeligvis skåret med kniv og det ene stykke var godt gumlet til i enden - hun må simpelthen have taget en god bid, som hun så har taget ud af munden og rakt mig. Nu er jeg jo ikke særlig sart, men jeg synes alligevel det var sådan lidt små ulækkert, specielt når man tænker på at jeg ikke er vaccineret mod tuberkulose. Men jeg lever endnu!! Hun er fandme også så sød at det er svært at forbinde hende med noget som helst farligt eller klamt! Jeg er simpelthen så glad for de børn, selvom de kan være nogle uregerlige nogle, så er de da bare så dejlige at lege med... Og jeg får lov til det mandag til fredag... HA!
Dagen i dag har været skøn og i morgen skal vi ud på et antikmarked for at lure lidt, hvilket jo er lige mig, så jeg glæder mig! De har noget der hedder tombsweeping holiday fra d. 1. til d. 4. april, så der får vi fri og skal en tur til Beijing igen. Undskyld at jeg ikke har fået skrevet om sidste tur, men jeg skal nok få skrevet noget ordentligt om Beijing efter denne tur.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar