tirsdag den 21. februar 2012

When in China...

Så er jeg her sgu! Kina er godt nok "tåget"... Tror vist bare jeg må vænne mig til at jeg ikke kan se så langt. Plus, mit første indtryk var at jeg var kommet til en dyb og mørk afkrog af Jylland eller Tyskland... Umiddelbart er her ret gråt, men håber jeg får smidt lidt farve på!
Jeg har fået lidt jetlag, så skal snart i seng og i morgen skal vi hen på skolen for at få at vide hvad vi skal undervise i.
Jeg har fået en rar værelseskammerat der hedder Henrik... Det er så første gang at jeg nogensinde bor med en dreng :D Vi bor SÅ fint, men vi savner lidt en lyskæde, så hvis I har en mega nice én liggende som I ikke bruger, så må I gerne sende den herned. Jeg skal nok vise jer et billede af hvor fint vi bor, når vi er kommet lidt bedre på plads.
Jeg er blevet introduceret for den der buffet-fidus-madsted som vi skal forestille at skulle spise på hver dag, men indtil videre.... FØJ! Man må ikke sige "føj" om mad, men kinesere har åbenbart et lidt mærkeligt forhold til sukker, for alting er sådan lidt sødt eller vammelsødt. Jeg gruer lidt for hvad jeg skal spise de næste 179 dage, men jeg klarer mig jo nok. MEN HVOR FANDEN ER SALTET?!
Dernæst frygter jeg for mit næste toiletbesøg... Toilettet er så skrøbeligt her og på restauranter kan man direkte få lov til at skide i et hul (billede følger senere). Jeg troede ikke helt det ville være så galt, men jeg klarer mig jo nok... Lukker bare øjnene og tænker tilbage til Roskilde Festival! :)
Ellers har jeg det godt... Folk er søde og det er alt sammen meget spændende. Det lyder måske lidt negativt det med maden og toilettet, men husk at jeg har gået rundt uden at have sovet ordentligt i 2 døgn og det er faktisk de eneste to ting der lige er sket i mit Kina-liv indtil videre... Toiletbesøg og æderi. Jeg tager det hele med et smil og glæder mig meget til at møde mine børn! HURRA!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar