mandag den 12. marts 2012

HEEEEY MACARENA!!

Så er jeg her igen med et blog indlæg - undskyld der går så længe, men der sker bare så meget hele tiden. Der er i hvert fald sket meget siden sidst...
I sidste uge måtte vi konstatere at vi havde kakerlak-larver på drengenes WC, så det har været sådan lidt klamt med en masse kriblekrable-fornemmelser! Men mr. Wang, ham der ejer bygningen, har smidt noget pulver, som han med mange fine fagter fik forklaret var gift og hvis de spiste det, så døde de. Han taler ikke et ord engelsk, men er utroligt god til at lege gæt og grimasser med os.
Jeg har fået leget en masse med børnene og det er superhyggeligt, selvom der stadig er en del jeg ikke helt forstår. Så en dreng få skældud, fordi en pige havde slået ham... Eller... Jeg ved det egentligt ikke. Det er lidt svært når man står med en dreng der græder noget så hjerteskærende, mens han prøver at forklare mig hvad der er sket og der står jeg bare uden at fatte en skid. Jeg håber at det er godt nok at jeg krammer og aer, men da trælst at de ikke rigtig kan få min forståelse. Ellers så synes jeg det går meget godt med børnene, for isen er brudt og jeg er heller ikke helt træt af at være i baby class 6 mere. Tror bare lige børnene skulle vænne sig til mig og jeg skulle vænne mig til dem, så nu er de allesammen de sødeste små ballademagere :)
Her i torsdags var det Women's day og i den anledning fik jeg en flot papirsblomst af min baby class 6 og senere var planen at vi skulle ud at shoppe lidt. Dette blev dog forhindret da vi senere kom hjem til en lejlighed der stank af kemikalier, fordi de var ved at renovere nedenunder. Vi fik en rimeligt træls hovedpine af at være i lejligheden, så vi blev enige om at gå til mr. Wang med det. Vi fik spurgt ind til hvad det var for noget vi kunne lugte, hvortil han kunne fortælle at de var ved at male på 2. sal. Jeg fik så spurgt om det ikke var rimeligt skadeligt for os når vi skulle opholde os der en hel del mere end de skulle, hvilket han så svarede "Yes, we are very sorry!" til og så var det der blev gjort ved det fra hans side. Vi gik så til Sunny og ledelsen på Cathay Future, for det kunne vi jo ikke opholde os i, hvilket førte til et fint lille ophold på hotel.... Og en mega druktur.
Vi startede med at spise det sted jeg i sin tid blev rimeligt syg på, men nu er det som om jeg er blevet ret immun overfor det. I anledningen af at det var Women's day, så gav Henrik, Christoffer og David middagen - de er sgu så dejlige :) Vi drak et par øller på hotellet, før vi tog videre til Helen's og fortsatte. Det var en konge aften! På et tidspunkt fik jeg en god portion af gæsterne på baren til at danse med til Macarena... Den var aldrig gået i Aalborg! Jeg stillede mig op på stolen som den eneste for at danse og fik en fantastisk respons - det var skidesjovt og så dansede vi elllers rundt på alle møbler før vi tog hjem på hotellet. Det var lidt hårdt at være på skolen dagen efter, men det gik da og over 12 var jeg helt frisk igen :)
Fredag tog jeg med nogle af de andre på elektronik-marked, som er en kæmpe stor bygning med 5 etager proppet med alt muligt gejl. Her fik jeg mig et 16 GB USB-stik til at slæbe rundt, for lærerne er helt vilde efter at give mig nogle af alle de billeder de tog af mig og børnene til Women's day. Derefter var vi inde på en sidegade der bød på alle mulige boder og madmarkeder, som endte med et besøg på en lille biks hvor intet i menukortet var på engelsk, men det var nu også hyggeligt bare sådan at sige "Surprise me!". Det var faktisk rigtig lækkert, så det vil jeg da til at gør igen... Specielt når det kun koster en 10'er!!
Lørdag var vi på Da Hu Tong markedet, stedet der har alt, og senere lå det igen i kortene at vi skulle være hammerlamme, så jeg var fuldere end nogensinde før for 100 kr - det var awesome!! Specielt fordi jeg næsten var fri for tømmerdrenge :D
Men jeg har det rigtig godt og i denne uge lærer jeg børnene om en masse forskellige dyr. På fredag tager vi til Beijing og fejrer Sct. Patrick's day lørdag - Hurra!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar